# Algoritmická teorie her: cvičení - cvičení nebude úplně pravidelně - bude oznámeno, když cviko odpadne - https://kam.mff.cuni.cz/~cizek/ath2425/ath.html - dotazy na/po cviku nebo mailem - zápočet - 4 sady domácích úkolů, v každé 3–4 příklady - celkem 36 bodů, z nich potřebujeme 18 na zápočet - zápočtový test byl zrušen - všichni musejí na zkoušku, ale zkoušející bude přihlížet k vyššímu počtu bodů z příkladů - odevzdávání přes Sovu - deadline vždycky za 2 týdny - čím dřív odevzdáme, tím je větší šance, že dostaneme zpětnou vazbu včas a budeme si moct řešení opravit ## Lineární programování - soustava $n$ lineárních nerovnic (podmínek) $p_1,\dots,p_n$ o $m$ neznámých - podmínka $p_i:a_{i1}x_1+a_{i2}x_2+\dots+a_{im}x_m\leq b_i$ - řešení … $x=(x_1,\dots,x_m)\in\mathbb R^m$ - maximalizujeme účelovou funkci $c_1x_1+c_2x_2+\dots+c_mx_m$ - u řešení lineárních rovnic – lineární rovnice reprezentují nadroviny, hledáme jejich průniky - lineární nerovnice reprezentují poloroviny, určují nějaký mnohostěn (nemusí být omezený) - účelová funkce roste ve směru vektoru $c$ - nadrovina kolmá na $c$ určuje řešení se stejnou hodnotou účelové funkce - „zametáme“ nadrovinou, najdeme optimální řešení $x^*$ - pozorování: aspoň jedno optimální řešení se nachází ve vrcholu mnohostěnu - co se může stát - lineární program nemá řešení – průnik (mnohostěn) je prázdný - má řešení, ale není omezené - má maximální řešení - simplexová metoda - začne v nějakém vrcholu, pak cestuje po hraně dokud nedojde do dalšího vrcholu - podle pivotovacího pravidla si vybírá další směr - simplexová metoda může běžet až exponenciálně - ale průměrně je velmi rychlá - jsou i polynomiální způsoby řešení - kanonická forma (tvar) … viz handout - existuje také ILP, celočíselné lineární programování - řešení se nacházejí na celočíselné mřížce uvnitř mnohostěnu - tento problém je NP těžký